Tietoa tuotteista

Ligier on Suomen myydyin mopoauto

Ligier on ollut Suomen myydyin mopoauto vuodesta 2017, eikä syyttä. Myös mopoautoileva maailma tarvitsee esikuvia ja Ligier on alan tunnustettu edelläkävijä niin tekniikassa kuin turvallisuudessa. Ligier-mopoautoissa on valinnanvaraa enemmän kuin muiden valmistajien malleissa. Premium-luokan Ligieriin voit valita muun muassa haluamasi moottorin, korin pituuden, varustetason ja audiojärjestelmän. Ligierin laadusta kertoo myös se, että kaikille Ligier-mopoautoille myönnetään 2 vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta.

Ligierin kiihtyvyys ylivoimaista

Euroopan ainoa pelkästään mopoautoista kertova Ranskalainen Génération Sans Permis -lehti testasi lehdessään numero 33 Ligier JS50 Club Dci -auton. Ligierissä on testissä moottorina markkinoiden edelleen edistyksellisin Lombardini Dci Revolution. Testin mukaan Dci Revolution -moottori on edelleen ylivoimainen markkinoilla oleviin muihin moottoreihin. Testin lopputuloksena Ligier kiihtyy parhaiten sekä 0-30 km/h että 0-45 km/h, Ligierin vääntö on suurempaa matalammalla kierrosluvulla ja Ligierin kulutus on pienempää. Lisäksi artikkelissa kehutaan Dci-moottorin hiljaisuutta ja värinättömyyttä. Ligierissä on uudenaikaisin ja tekniikaltaan kehittynein moottori.

  Ligier Aixam
Vääntö 26 Nm / 1400 rpm 21 Nm / 2500 rpm
Kiihtyvyys 0-30 km/h 5,0 s 5,1 s
Kiihtyvyys 0-45 km/h 9,1 s 11,7 s
Kulutus 2,5 l / 100 km 3,1 l / 100 km

 Ligieriä kiiteltiin lisäksi seuraavista ominaisuuksista:

  • Viimeistely
  • Dci-moottorin värinä ja ääni
  • Takakontin sähköinen lukko
  • Mahdollisuus yksilölliseen ulkonäköön

Voit lukea koko vertailun tästä (PDF).

Voit valita Ligier-mopoauton luotettavalla ja edullisella Progress-moottorilla tai vallankumouksellisella, täysin uudella Lombardinin Ligierille suunnittelemalla 492 DCI Revolution -moottorilla. Revolution on alusta alkaen mopoautokäyttöön suunniteltu dieselmoottori. Sen suunnittelussa on huomioitu nimenomaan käyttömukavuus. Voimakkaasti vääntävä moottori on entistäkin hiljaisempi ja täysin värinätön. Sen polttoaineenkulutus on minimaalista samoin CO2-päästöt ovat hyvin pienet. Moottori on erittäin luotettava sekä edullinen ja helppo huollettava.

Parasta Revolution-moottorissa on kuitenkin Smart Drive -teknologia, eli moottorissa on mopoautossa äärimmäisen tarpeellinen ryömintätoiminto, jonka ansiosta auto lähtee ryömimään eteen tai taaksepäin, kun jalan nostaa jarrulta. Tämän ansiosta Ligier ei loikkaa, vaan auton liikkeellelähtö ja pysäköinti on ennennäkemättömän helppoa ja tasaista. Revolution-moottoreilla varustettuihin autoihin on mahdollista valita myös ilmastointilaite.

Ligier-mopoautojen turvallisuus on myös nostettu aivan uudelle tasolle. Autoissa on poikkeuksellisen turvallinen ja jäykkä, yksiosainen putkirunko, joka suojelee tehokkaasti auton matkustajia. Mahdollisessa törmäystilanteessa autojen keula on suunniteltu painuvaksi kasaan. Auton moottori painuu samalla turvallisesti alas, mutta kevyen korin alla oleva putkirunko säilyttää ohjaamon muuttumattomana. Näin auton matkustajat pysyvät mahdollisimman hyvin suojassa. Sivutörmäyksissä ylimääräistä turvaa antavat puolestaan sivutörmäyspalkit. Ligier Group toi myös ohjauspyörän Airbagit mopoautoluokkaan ja nyt ohjauspyörän Airbagin saa halutessaan kaikkiin malleihimme.

Ohjaustehostin

Ligierin voittokulku markkinoiden edistyksellisempänä mopoautona saa jatkoa vuonna 2020. Ligier esittelee ensimmäisenä mopoautovalmistajana autoihinsa ohjaustehostimen joka on saatavissa kaikkiin Dci-moottorilla varustettuihin autoihin. Ohjaustehostin tuo mopoauton ajamiseen ennennäkemätöntä ohjauksen tarkkuutta ja käytön helpoutta. Ajokokemus ohjaustehostimella varustetulla Ligierillä poikkeaa merkittävästi kaikista muista markkinoilla olevista mopoautoista.  

Videot

Sulje
Sulje